Am început anul în forță și cu o energie și un avânt..extrem de puternic pentru a realiza cele mai frumoase, moderne și speciale nunți. Am participat la târguri unde am întâlnit colaboratori dragi cu care ne-am făcut planuri, am cunoscut oameni frumoși cu care ne-am propus să lucrăm și în special am întâlnit miri veseli, entuziasmați care ne-au motivat și mai tare să facem tot pentru ei încât să se bucure de nunta mult dorită.


Acum totul pare un vis… Parcă culoarul plin de la Nuntă la Palat și sălile de la Wedding Show sunt o imagine a irealului…și totuși a trecut puțin timp de atunci.

Nimeni nu și-ar fi imaginat…că toate visele, planurile vor lua o asemenea întorsătură.

Și uite cum azi, în vreme de pandemie, în plină stare de urgență …trăim ceva ce nu ne-am fi imaginat vreodată: Oare mai putem face nunta? 

Timid și încet am priceput că nu vom trece ușor prin asta și că sunt necesare măsuri drastice.

Așa că am începutul planul B pentru multe evenimente planificate. Le-am replanificat.

Cum ne-am decis la o altă dată?

Am luat în calcul o perioadă de după ridicarea măsurilor (evident că nu știam și nici acum nu știm când va fi ok) dar am presupus, am discutat cu mirii despre o perioadă în care ar putea să fie disponibili atât ei cât și nașii, familia… și bineînțeles când locația aleasă e disponibilă. Și mai apoi, în funcție de fiecare eveniment, am contactat și ceilalți furnizori implicați. Unii erau disponibili pentru data aleasă, alții nu…ceea ce e normal. Iar de aici au decurs multe discuții între miri-wedding planneri – furnizori.

Ce a fost și e important în continuare e că fiecare parte trebuie să înțeleagă că nimeni nu e de vină pentru ce se întâmplă, că nimeni nu și-a dorit asta și că toți vrem să ieșim cu bine și să mergem mai departe.

Da, s-a pus problema anulării unor contracte, și returnării de avansuri și așa mai departe. În unele cazuri a fost mai ușor, în altele mai complicat. 

Pe de o parte miri trebuie să înțeleagă că un avans odată încasat nu se pune la păstrare, ci se utilizează ca orice sumă de bani intrată în firmă pentru diverse cheltuieli necesare pentru pregătirea evenimentelor. 

Dar și furnizorii trebuie să înțeleagă că miri nu își mută evenimentul de plăcere, ci de nevoie, iar dacă ei nu îi mai pot onora cu prezența atunci avansul se poate transforma în voucher pentru alte servicii, sau ce idei mai are fiecare încât să nu fie o pierdere.

Dar fiecare situație trebuie discutată în parte și da, sunt necesare compromisuri…

Și așa, rând pe rând am amânat evenimentele din aprilie, mai, apoi iunie…și sperăm să ne oprim aici.

De ce? Pentru că după trei luni moarte se va pune serios și problema financiar-economică atât pentru miri cât și pentru toți furnizorii. Credem că într-adevăr epidemia e ceva serios și că erau necesare măsuri de distanțare socială, dar mai credem că avem nevoie să ne întreținem business-urile încât să putem merge mai departe.

Măsuri propuse de noi, pentru evenimente mai SAFE 🙂

Vorbeam zilele acestea cu echipa noastră, că una dintre problemele pe care le aveam până acum va fi rezolvată de pandemie… ( în tot răul și un bine)

Ideea noastră presupune o bucățică de distanțare socială utilă. 

Ce ziceți de un colț al sălii/ o masă/ un spațiu destinat mărturiilor și cutiei de dar?

În Ardeal se obișnuiește ca darul să fie predat mirilor, invitații să îi felicite și să-i îmbrățișeze iar mirii să le dea cadou o mărturie. E un obicei necesar oarecum, pentru că deseori mirii nu apucă să salute toți invitații având în vedere că nu îi întâmpină la intrare.

DAR, defapt, deseori se întâmplă ca acest obicei să nu fie nici pe placul mirilor nici pe placul invitaților. De ce?

Pentru că:

  • Fiind spre final de eveniment, mirii în sfârșit se simt mai liniștiți, eliberați de emoții și au chef să se distreze pe ring alături de prieteni fără nicio grijă. Să se bucure de ziua lor perfectă, de mixurile tari venite de la DJ sau de piesele cântate cu patos de Band. Mirii vor să fie acolo…în mijlocul chefului! Și….se întâmplă că tot pe când dansează mai bine…cineva trebuie să plece și ei sunt nevoiți să se întoarcă la masa mirilor..
  • Cozile lungi …pentru a felicita mirii. Așa se întâmplă! „Uite, miri sunt la masă, hai să mergem și noi repede cu plicul să-i prindem acolo!” Da da, nu râdeți că toți am făcut asta. Unii că trebuiau să plece, alții din jena de a nu-i deranja încă o dată… și uite așa toți am stat la coadă să pupăm miri. E frumos?! Păi depinde… parcă simți că ai fi putut sări peste acest moment.

Situația aceasta e mai des întâlnită la nunțile mari, cu peste 250-300 de invitați…să nu mai zicem de cele foarte mari.

Și uite așa… și mirii dar și invitații petrec o parte a evenimentului într-o ipostază nu tocmai plăcută.

  • Și dacă tu, ca invitat, trebuie să pleci, dar vezi că mirii se distrează maxim pe ring, te apucă o jenă să mergi să le spui…că tu… trebuie să pleci. Și uite așa încă un motiv să …să faceți cum zicem noi 🙂

Ne-am gândit la un loc care să suplinească ușor situațiile de mai sus: Guest Corner 

Cum arată acest Guest corner

Simplu: O masă cu cutia de dar și cu mărturii. Noi am vedea-o frumoasă, aranjată în tematica nunții și cu un mesaj prietenos de la miri. Poate conține și alte detalii, precum un caiet de amintiri, unde, pe parcursul evenimentului, invitații pot scrie mirilor un mesaj drăguț sau alte lucruri drăguțe care vor rămâne mirilor amintire.

Sursă foto: Pinterest.com

Avantajele Guest Corner-ului sunt:

  1. Fiecare poate merge  CÂND DOREȘTE să-și ia o marturie, să lase darul și să le scrie mirilor un mesaj.
  2. Nu mai întrerupem mirii de la dans și putem pleca fără probleme când e nevoie.
  3. Nu mai pupăm mirii… da, ne-am dori să îi strângem tare în brațe, dar pandemia ne-a învățat că unele lucruri banale, pot fi motiv de grijă. Deci vom păstra o distanță de siguranță.
  4. Stați liniștiți …cineva veghează asupra cutiei de dar :))

Ce ziceți? Veți aplica conceptul de Guest Corner  la evenimentul vostru?

Aveți nevoie de ajutor în planificarea / reprogramarea nunții?

Ne găsiți aici:

www.wedding-plan.ro

Telefon / Whatsapp: 0743683718 sau 0743120504 

Email: weddingplan.ancam@gmail.com

Instagram @weddingplanacam

Facebook